sábado, 31 de enero de 2015

ANTROIDO E...PROXECTO!

O ANTROIDO ESTÁ Á VOLTA DA ESQUINA E, NO NOSO COLE, DECIDIMOS ELABORAR DISFRACES QUE REPRESENTARAN DIFERENTES ÉPOCAS DA HISTORIA. AO CICLO DE EDUCACIÓN INFANTIL TOCOUNOS A PREHISTORIA. POR ESTE MOTIVO, DECIDIMOS COMEZAR UN PROXECTO COA FINALIDADE DE QUE OS MAÍS PEQUENOS INVESTIGUEN SOBRE COMO ERA A VIDA DO SER HUMANO HAI MILLÓNS DE ANOS.

UNHA DAS PRIMEIRAS ACTIVIDADES DO PROXECTO, COMO NON PODÍA SER DOUTRO XEITO, CONSISTIU EN SACAR Á LUZ AS IDEAS PREVIAS DOS NENOS CON RESPECTO A ESTA TEMÁTICA. PARA ISTO, CONTAMOS COA AXUDA DA NOSA MASCOTA, LILA.

UNHA MAÑÁ, DEIXOUNOS AO CARÓN DO NOSO BUZÓN UN CONTO DUN NENO CHAMADO CRONIÑÓN. QUEN SERÍA AQUEL NENO? DECIDIMOS IR VENDO AS IMAXES DO CONTO E COMENTANDO TODO O QUE ALÍ ESTABAMOS A VER...


PROFE SILVIA: "QUE VEMOS EN LA PORTADA DE ESTE CUENTO?"

NICOLÁS: "ES UN LEÓN"

PROFE SILVIA: "SI? OS PARECE QUE ES UN LEÓN?"

EUGENIA: "NO, ES UN SEÑOR QUE TIENE UNA PATA, OTRA PATA Y OTRA PATA"

JESSICA: "NO. ES UN NIÑO QUE TIENE UNA ARMADURA DE PIEDRA"

PROFE SILVIA: "Y PARA QUE USARÁ ESE NIÑO UNA ARMADURA DE PIEDRA?"

NOEMI: "PARA JUGAR A ALGO"

JESSICA: "PERO NO TIENE TRES PATAS. ESO ES UN VESTIDO"

PROFE SILVIA: "NO OS PARECE UN POCO RARO ESE VESTIDO?"

ANA: "SON LOS VESTIDOS QUE SE PONE LA GENTE EN OTROS SITIOS"


PROFE SILVIA: "Y EN ESTA IMÁGEN QUE ES LO QUE VEMOS?"

EUGENIA: "UN PADRE Y UN NIÑO"

PROFE SILVIA: "Y QUE ESTÁN HACIENDO"?

IAGO: "LA MADRE ESTÁ SUJETÁNDOLO PARA QUE NO SE TIRE"

PROFE SILVIA: "Y DÓNDE ESTÁN?"

NOEMI: "EN UNA CUEVA"

PROFE SILVIA: "Y POR QUÉ ESTARÁN EN UNA CUEVA?"

NOEMI: PORQUE VIVEN ALLÍ


PROFE SILVIA: "Y AQUÍ QUE PODEMOS VER?"

ALEJANDRA: "ESTÁN EN SU CUEVA Y TIENEN HUESOS"

PROFE SILVIA: "Y PARA QUE QUERRÁN ESES HUESOS?"

ALEJANDRA: "SEGURO QUE LOS COMEN"

MÓNICA: "O PARA CHUPARLOS"

AARÓN: "Y TAMBIÉN HAY PALOS PARA HACER FUEGO"




PROFE SILVIA: "Y AQUÍ QUE VEMOS?"

AMARA: "HAY NIEVE"

PROFE SILVIA: "Y QUE ESTÁ HACIENDO CRONIÑÓN?"

EUGENIA: "ESTÁ PONIENDO LAS MANOS EN UNA ROCA"

PROFE SILVIA: "Y PARA QUE HACE ESO"

CAROLINA: "PARA QUE NO SE CAIGA"

EUGENIA: "ES QUE TIENE UN BOTE DE PINTURA"

PROFE SILVIA: "ENTONCES, QUE ESTARÁ HACIENDO EN LA ROCA?"

TODOS: "PINTANDO"

AARÓN: ·ESTÁ PINTANDO CON LAS MANOS"


PROFE SILVIA: QUE ESTÁ HACIENDO AQUÍ CRONIÑÓN?"

NOEMÍ: "SE SUBIÓ ALLÍ, A LA ROCA"

PROFE SILVIA: "Y PARA QUE SUBIRÍA A LA ROCA?"

EUGENIA: "PARA COGER UN PALO"

ANA: "PARA MIRAR UNA COSA. "AQUELLO DE ALLÍ"



PROFE SILVIA: "Y QUÉ ES AQUELLO DE ALLÍ"

AMARA: "UN ELEFANTE"

NOEMI: "NO, LOS ELEFANTES NO TIENEN CUERNOS"

AARÓN: "ES UN MAMAUT"

PROFE SILVIA: "SABÉIS LO QUE ES UN MAMUT?"

ANA: "ES UNA COSA QUE SE PARECE A UN ELEFANTE"

PROFE SILVIA: "Y AHORA EXISTEN LOS MAMUTS?"

NOEMI: "NO, PORQUE CAYÓ UNA ROCA Y SE MURIERON"


 PROFE SILVIA: "Y QUE HACE AHÍ CRONIÑÓN?"

NOEMI: "EL NIÑO SALIÓ CORRIENDO"

PROFE SILVIA: "POR QUÉ?"

AARÓN: "PORQUE EL MAMUT LE METIÓ UN SUSTO"


PROFE SILVIA: "Y ENTONCES QUE PASÓ?"

OSCAR: "QUE SE HIZO DE NOCHE"

PROFE SILVIA: "Y QUE VA HACER CRONIÑON AHORA"

XOSÉ: "IRSE A SU CASA QUE ES UNA CUEVA"


PROFE SILVIA: "Y LA CUEVA POR QUÉ ESTÁ ILUMINADA?"

JESSICA: "PORQUE ES DE NOCHE"

PROFE SILVIA: "PERO EN LAS CUEVAS HAY BOMBILLAS QUE SE PUEDEN ENCENDER PARA DAR LUZ?"

TODOS: "NO"

VARIOS: "PORQUE HICIERON FUEGO"

PROFE SILVIA: "Y PARA QUE NECESITARÁN EL FUEGO?"

CAROLINA: "PARA ESTAR CALENTITOS"

JESSICA: "PARA QUE TENGAN LUZ"

NOEMI: "Y PARA NO TENER FRÍO"


PROFE SILVIA: " Y AQUÍ QUE ESTÁ HACIEDO CRONIÑÓN?"

EUGENIA: "ESTÁ DIBUJANDO UN MAMUT"

PROFE SILVIA: "Y CON QUE ESTÁ DIBUJANDO EL MAMUT"?

NOEMI: "CON EL PALO Y LAS ARMAS"

PROFE SILVIA: "PERO ALLÍ TIENEN COLORES COMO LOS QUE TENEMOS EN EL COLE?"

TODOS: "NO"

PROFE SILVIA: "Y ENTONCES DE DÓNDE SACAN LA PINTURA"

EUGENIA: ·DE SU HABITACIÓN"

NOEMI: "NO, DE UN COCO"



PROFE SILVIA: "QUE VAN A HACER TODOS LOS HOMBRES DE LA CUEVA?"

NOEMI: "VAN A CAZAR AL MAMUT"

PROFE SILVIA: "Y PARA QUE QUIEREN CAZAR AL MAMUT?"

NOEMI: "PARA COMER"

PROFE SILVIA: "Y ENTONCES ESTAS PERSONAS NO PUEDEN IR A COMPRAR AL SUPER COMO NOSOTROS?"

JESSICA: "NO, PORQUE VIVEN EN EL BOSQUE"

PROFE SILVIA: "Y QUE LLEVAN PARA CAZARLO?"

NICOLÁS: "SUS ARMAS"


PROFE SILVIA: "QUE ESTÁ HACIENDO AQUÍ CRONIÑÓN?"

ANTÍA: "BUSCANDO AL MAMUT"

AARÓN: "POR LAS HUELLAS"


PROFE SILVIA: "Y AL FINAL ENCONTRARON AL MAMUT?"

TODOS. "SI"

PROFE SILVIA: "Y QUE VAN HACER CON EL"

NOEMI: "MATARLO PARA COMERLO"

PROFE SILVIA: "Y CÓMO LO VAN A COCINAR?"

JESSICA: "CON UNA SARTÉN"

EUGENIA: "NO. CON EL FUEGO"


PROFE SILVIA: "Y AHORA A DÓNDE SE LO LLEVAN"

NICOLÁS: "A LA CUEVA"


PROFE SILVIA: "Y QUÉ LLEVA CRONIÑÓN EN LA MANO?"

NOEMI: "EL RABITO DEL MAMUT"

PROFE SILVIA: "Y PARA QUE LO QUERRÁ"?

EUGENIA: "PARA COMÉRSELO"

OSCAR: "PERO LOS PELOS NO"


PROFE SILVIA: "Y AQUÍ QUE ESTÁN HACIENDO?"

TODOS: "COMIENDO AL MAMUT"...

COMO VEDES, ESTE CONTO QUE NOS TROUXO LILA, FOI O RECURSO PERFECTO PARA COÑECER AS IDEAS PREVIAS DOS NENOS NO QUE ATINXE Á TEMÁTICA DA PREHISTORIA. 

AQUÍ O DEIXO PARA QUE PODADES VELO C@S VOS@S FILL@S...







miércoles, 28 de enero de 2015

CELEBRAMOS A PAZ CON ELMER E OS CÓDIGOS QR

ESTE VENRES, 30 DE XANEIRO, NOS CENTROS EDUCATIVOS CONMEMORAMOS O DÍA DA PAZ. A NIVEL DE AULA, DURANTE ESTA SEMANA, ESTAMOS A ABORDAR ESTA TEMÁTICA DA EDUCACIÓN EN VALORES A TRAVÉS DUN CONTO QUE LLES ENCANTA AOS PEQUES...ELMER! 

PERO...POR QUE CON ESTE CONTO? POIS TEN UNHA SINXELA EXPLICACIÓN. O LUNS TIÑAMOS NO NOSO BUZÓN UNHA CARTA DA NOSA MASCOTA. NA MISIVA, LILA DÍXONOS QUE BUFO (UN AMIGO NOSO SAÍDO DUN CONTO QUE DECIDIU QUEDAR CON NÓS NO COLE) LLE ESTIVO A FALAR DUN ELEFANTE QUE COÑECEU ALÓ POLA SELVA E QUE, ADEMÁIS DE SER DE CORES, ERA MOI DIVERTIDO!

ANTE ESTA HISTORIA, LILA DECIDIU PEDIRNOS UN PEQUENO ENCARGO; INVESTIGAR COUSAS SOBRE ESTE ELEFANTE TAN PECULIAR. DÍXONOS QUE BUFO NOS DEIXARA NA PDI UN VIDEO DO SEU AMIGO, QUE O VIRAMOS E QUE LLE CONTARAMOS O QUE MÁIS NOS GUSTARA DEL. E ASÍ O FIXEMOS...


TAMÉN NOS DIXO QUE SE LLE APORTABAMOS ESA INFORMACIÓN NOS DARÍA UNHA GRATA SORPRESA. QUE SERÁ?!!

DESPOIS DO VISIONADO, TIÑAMOS QUE DECIDIR COMO LLE ÍAMOS APORTAR A LILA ESTA INFORMACIÓN. POR MAIORÍA, DECIDIMOS QUE GRAVARIAMOS UNS VIDEOS (UN POR CADA EQUIPO) EXPLICÁNDOLLE A LILA QUE É O QUE MÁIS NOS GUSTA DE ELMER.

PARA QUE LILA ENTENDESE PERFECTAMENTE OS VIDEOS, OS COMPOÑENTES DE CADA EQUIPO TAMÉN TIVERON QUE DECIDIR QUE ERA O QUE IBAN A CONTAR NO VIDEO E EN QUE ORDE FALARÍAN CADA UN DELES. UNHA VEZ DECIDIDO, PUXÉMONOS MANS Á OBRA...

AO DÍA SEGUINTE, ATOPÁMONOS CUNHA GRAN SORPRESA. A LILA ENCANTÁRONLLE OS NOSOS VIDEOS E, COMO AGRADECEMENTO, DEIXOUNOS NO BUZÓN UNS CÓDIGOS QR PROPOÑÉNDONOS UN XOGO DIVERTIDÍSIMO!

ESTE XOGO CONSISTÍA EN DESCUBRIR, EMPREGANDO A TABLET, QUE VIDEO SE AGOCHABA EN CADA UN DOS CÓDIGOS QR E, COMO TAMÉN NOS DEIXOU UNHAS CARTULINAS DAS CORES DOS NOSOS EQUIPOS, TIÑAMOS QUE RELACIONAR O VIDEO COA CARTULINA CORRESPONDENTE. PERO COMO EU DIGO SEMPRE...UNHA IMAXE VALE MÁIS QUE MIL PALABRAS. OLLADE, OLLADE!





DESPOIS DE RELACIONALOS, PREGUNTÁMONOS EN QUE LUGAR PODERÍAN TER MÁIS UTILIDADE E, COMO NO RECANTO DE ARTE, ESTAMOS A ELABORAR EN ELMER XIGANTE, DECIDIMOS QUE OS COLOCARIAMOS NO MURAL DA PAZ, AO CARÓN DE ELMER. QUEREDES VELO?







ANTES DE ENSINARVOS COMO NOS QUEDOU O MURAL DA PAZ, DÉIXOVOS AQUÍ OS CÓDIGOS QR E OS VIDEOS ASOCIADOS A ELES.


video

video

video
video

video

E AGORA SÍ! QUEREDES VER COMO NOS QUEDOU O NOSO MURAL DA PAZ INTERACTIVO?...



FELIZ DÍA DA PAZ!

jueves, 8 de enero de 2015

E PARA COMEZAR...UN CURTO!

COMO XA VOS COMENTEI, NO PRIMEIRO TRIMESTRE, ESTIVEMOS A TRABALLAR CONTIDOS RELACIONADOS COA TEMÁTICA DO CORPO HUMANO; PARTES QUE O COMPOÑEN, ARTICULACIÓNS, OS SENTIDOS, OS DIFERENTES SABORES QUE DEGUSTAMOS GRAZAS AO SENTIDO DO GUSTO...


NA XORNADA DE HOXE, ESTIVEMOS A LEMBRAR COUSIÑAS QUE APRENDEMOS E PROPÚXENLLES AOS NEN@S UN XOGO RELACIONADO COA AUSENCIA DUN DOS CINCO SENTIDOS, COA FINALIDADE DE QUE TOMARAN CONCIENCIA DAS "DIFICULTADES" QUE CONLEVA  VIVIR SEN ALGÚN DELES . PARA ISTO, PRIMEIRO VISIONAMOS ESTE FERMOSO CURTO DE ANIMACIÓN...


DESPOIS DO VISIONADO, ESTABLECEMOS UNHA CONVERSA SOBRE A TEMÁTICA. COMPRENDIMOS PERFECTAMENTE QUE A NENA, AO NON PODER VER, TIVERA QUE EMPREGAR OS OUTROS SENTIDOS PARA UBICARSE NO MUNDO. NEMBARGANTE, NON ENTENDEMOS MOI BEN PORQUE ESTA NENA ESTABA A OBSERVAR UNHA BALEA VOANDO CANDO EN REALIDADE ERA UN AVIÓN, OU PORQUE IMAXINABA UN RÍO NO MEDIO DA ESTRADA CON MEDIOS DE LOCOMOCIÓN EN FORMA DE PEIXES.  PARA ENTENDER ISTO, TODO@S TIVEMOS QUE IMAXINAR QUE NUNCA VIMOS UN AVIÓN, NIN UNHA ESTRADA, NIN OS MEDIOS DE TRANSPORTE, COMO OS IMAXINARÍAMOS?...
REALMENTE, RESULTOUNOS UN POUQUIÑO COMPLICADO. POR ISO COMPRENDIMOS QUE SE NOS ATOPAMOS POLA RÚA CUNHA PERSOA INVIDENTE, DEBEMOS PRESTARLLE A NOSA AXUDA SE A PRECISA. TAMÉN ENTENDEMOS QUE PARA ESTA NENA A COMPAÑA DO SEU CADELO É MOI IMPORTANTE PARA PODER GUIARSE E DIRIXIRSE AOS SITIOS QUE DESEXA.

DESPOIS DESTA CONVERSA, LEVAMOS A CABO O XOGO. ESTE CONSISTÍA EN QUE UN NEN@, COS OLLOS TAPADOS, DEBÍA DIRIXIRSE, EMPREGANDO OS OUTROS SENTIDOS, ATA ONDE ESTABA OUTRO NENO FACENDO SOAR UNS CASCABEIS. UNHA VEZ AO CARÓN DEL, DEBÍA EMPREGAR O SENTIDO DO TACTO PARA APALPAR OS SEUS RASGOS FÍSICOS E ADIVIÑAR QUEN ERA. PASÁMOLO MOI BEN E COMPRENDEMOS MELLOR O IMPORTANTE QUE É TER O PRIVILEXIO DE PODER EMPREGAR O SENTIDO DA VISTA PARA OBSERVAR DUNHA FORMA DIRECTA TODO O QUE RODEA O NOSO MUNDO.